Yaşam Boyu Öğrenme
Yaşam Boyu Öğrenme, 2001 yılında Prag’da düzenlenen Bakanlar toplantısından bu yana, Avrupa Yükseköğretim Alanının temel bir unsuru olarak kabul edilmektedir. Prag Bildirgesi, bilgi-temelli toplum ve ekonomi üzerine inşa edilmiş olan Avrupa’da yeni teknolojilerin kullanımı ve rekabet edebilirlik gibi zorluklarla mücadele edebilmek ve sosyal uyumu, fırsat eşitliğini ve yaşam kalitesini iyileştirebilmek adına yaşam boyu öğrenme stratejilerinin gerekli olduğunu vurgulamaktadır.
Bu doğrultuda, geleceğin zorluklarıyla başa çıkılabilmesi adına yaşam boyu öğrenmenin yükseköğretim süreçlerine dahil edilmesinin gerekliliğine dair artan bir farkındalık söz konusudur. Bununla birlikte, yaşam boyu öğrenme, giderek, Bologna Sürecinin tüm aşamalarını ilgilendiren bir konu olarak görülmektedir.
Yaşam boyu öğrenmenin uygulanabilmesi, aşağıda sıralı adımları gerektirmektedir:
- Yükseköğretime erişimin genişletilmesi,
- Daha esnek ve öğrenci merkezli eğitim süreçlerinin tasarlanması,
- Önceki öğrenmelerin tanınmasına dair iyileştirmeler yapılması,
- Ulusal yeterlilik çerçevelerinin geliştirilmesi,
- Özellikle eğitim programlarının geliştirilmesinde işverenlerle işbirliğinin geliştirilmesi
Detaylı Bilgi: https://ehea.info/page-lifelong-learning, Erişim Tarihi: 04.12.2024