İzmir Kâtip Çelebi Ünivesitesi Slogan

Öğrenci Merkezli Öğrenme

Öğrenci Merkezli Öğrenme (SCL), eğitmenin girdisine odaklanmak yerine öğrenciye ve onun ihtiyaçlarına odaklanarak daha geleneksel eğitim metotlarının bünyesinde barındırdığı bazı sorunların üstesinden gelmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Avrupa’daki üniversitelerde giderek daha fazla uygulama alanı bulan bu yaklaşımın, müfredat ve ders tasarımı ve esnekliği, interaktif öğrenme süreci gibi birçok yansıması bulunmaktadır.

Öğrenci Merkezli Öğrenme, Bologna Süreci’nin başından bu yana ele alınmış tematik bir alan olmasa da, Bologna Sürecinin başlarında tartışılan AKTS, hareketlilik, gelişmiş tanınma, yeterlilik çerçeveleri gibi öncelikli çalışma planı temalarının çoğunun öğrenci merkezli öğrenmeyi daha gerçekçi hale getirmeye yardımcı olduğu söylenebilir.

Öğrenci Merkezli Öğrenmenin, 2009’daki Leuven/Louvain-la-Neuve Bakanlar Konferansı’nda sürece tam olarak dahil edilmesiyle, Bologna Süreci’nde göz ardı edilmiş olan yükseköğretimin öğretim misyonunun önemi vurgulanmış oldu.

Öğrenci Merkezli Öğrenme, bireysel olarak öğrenenleri güçlendirmeyi, öğrenme ve öğretme süreçlerine dair yeni yaklaşımları, etkin destek ve rehberlik yapılarını ve yükseköğretimin üç aşamasında da öğrenci odaklı eğitim müfredatını gerektirmektedir. Bu sebeple, Müfredat Reformu (Curricular Reform), yüksek kaliteli, esnek ve daha bireysel eğitim süreçlerine odaklanan ve süregelen bir olgudur.

 

Detaylı Bilgi: https://ehea.info/page-student-centred-learning, Erişim Tarihi: 04.12.2024

Menüyü Kapat